Onderbouwd advies voor ingediende omgevingsvergunningsdossiers? Dat kan!
De gemeenten die de exclusiviteitsovereenkomst 3.1 (basisondersteuning) onderschreven, kunnen de omgevingsvergunningsdossiers die bij hen als vergunningverlenende of adviesverlenende overheid worden ingediend, voor advies aan de intergemeentelijke milieudienst van Interleuven overmaken. Dit betreft zowel gemengde dossiers als enkel IIOA (klasse 1, 2 en 3) (ingedeelde inrichtingen of activiteiten) waarbij je een gefundeerd en onafhankelijk advies ontvangt. Bij gemengde dossiers zal het ruimtelijke ordeningsteam van Interleuven het deel stedenbouwkundige handelingen ter harte nemen, waarna je een geïntegreerd advies voor beide luiken ontvangt.
Om de kwaliteit van onze adviezen te blijven garanderen, voorzien we voldoende tijd om het dossier grondig te bestuderen en een goed onderbouwd advies op te stellen. Voor de behandeling van klasse 3-dossiers heeft een gemeente ‘slechts’ 20 dagen tijd om een (weigering van) akte te nemen. Rekening houdend met de vastgelegde data van de zittingen van het college van burgemeester en schepenen blijft er voor Interleuven niet veel tijd over om een degelijk advies op te maken.
Daarom vragen wij je om de ingediende dossiers desgewenst zo snel mogelijk voor advies (hetzij voor het volledig- en ontvankelijkheidsonderzoek hetzij voor grondig advies) aan ons te bezorgen. Dit kan door een gegenereerd rapport via bijvoorbeeld WeTransfer over te maken. Bij voorkeur duid je ons via het omgevingsloket (door Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. aan te vinken) als adviesinstantie aan. Zo hebben wij toegang tot het volledige dossier, waardoor we alle dossiergegevens, procedurestappen, adviezen van andere instanties tot de uiteindelijke beslissing kunnen opvolgen.
Voor meer info of vragen kan je altijd terecht bij de dienst omgeving.